Hogyan tegyük széppé az Instagram Feedünket

Bár megoszlanak a vélemények arról, hogy valóban akkora-e a jelentősége a feed dizájnnak, mint ahogyan azt sokan állítják, mi úgy gondoljuk, sokak érdeklődését fel lehet kelteni egy esztétikus struktúrával, és a tartalmaink rendszerezését is megkönnyíti az effajta gondolkodás.

Mi is az Instagram Feed dizájn?

A fogalmat könnyebb mutatni, mint magyarázni, de alapvetően egy adott oldal képeinek egymáshoz viszonyított elrendezéséhez köthető. Igen, azokról a kis négyzetes előnézetekről beszélünk, arról a nézetről, amit egy potenciális követő először lát egy új oldal kapcsán (kivéve, ha hirdetéssel találkozik). Bár a legtöbb felhasználó még mindig csak arra figyel, hogy az aktuális poszt nézzen ki a lehető legjobban, egyre többen próbálják bejegyzéseiket összeépíteni. Ebben a cikkben összegyűjtünk néhány példát ezekre, s abban is segítünk, hogy ezt könnyedén megvalósíthassátok.

  1. Ömlesztett

A “mindegy mit teszel” elvére épül, ez a leggyakoribb stratégia: amikor a felhasználó nem gondolkodik azon, hogy hogyan függhetnek össze színvilágban a képek, egy közös egész felépítését pedig teljesen mellőzi. A legtöbb oldal jelenleg ezt alkalmazza.

Előnyei: egyszerű, gyorsan előállítható, nem szükséges hozzá segédprogram, bármilyen tartalom felhasználható vele
Hátrányai: kevésbé esztétikus

 

  1. Csempés szerkezet

Az “egy ilyen, egy olyan” elvére épül, ez tartalomra, dizájnra és színvilágra is vonatkozhat. Népszerű elrendezési taktika, számos oldal (elsősorban kis üzeneteket is megosztóak) alkalmazza.

Előnyei: könnyen előállítható, követhetővé teszi a tartalmak folyását, igényességet mutat
Hátrányai: megtöri az oldal hangulatát, tartalmi kötöttséget eredményez

 

  1. Sor szerinti egyezés

A “három ugyanolyan” elvére épül, sokan próbálkoznak vele, köztük számos sok követővel rendelkező oldal. Sokszínűségre ad lehetőséget, ugyanakkor pontos tervezést igényel, és gyakran szükségessé teszi néhány egyéb telefonos vagy számítógépes alkalmazás használatát. Legnagyobb hátránya, hogy könnyen megtörhető, ugyanis ha a felhasználó nem tesz közzé egyszerre 3 képet, úgy az egység megbomlik, és az ömlesztett verziónál sokkal rosszabb esztétikát kapunk.

Előnyei: látványos, izgalmas tervezést tesz lehetővé
Hátrányai: ezt alkalmazva rövid idő alatt kell az adott sor mindhárom posztját közzétenni

 

  1. Oszlop szerinti egyezés

Az “akárcsak az alatta lévő” elvére épül, a közzétett tartalmat két vagy három csoportba sorolja, ezért azoknak ajánlott, akik tudatosan szeretnének különböző célú és hangulatú posztokat használni. Mi is ezt használjuk céges oldalunknál (illetve sok más projektnél), mert az összkép minden egyes új poszt után megőrzi egységességét (az oszlopok továbbcsússzannak, de nem törnek meg), és ez elősegíti a tartalmi tervezést.

Előnyei: látványos, professzionális hatást kelt, sokrétű tartalomnak ad helyet
Hátrányai: darabos, gyakran igényel külső képszerkesztő alkalmazást

 

  1. Mindenki egyért

Ez a “wow” kategória, pontos grafikai tervezést (és tudást) igényel: általában a posztok önmagukban kevésbé érdekesek, de valódi élmény végigscrollozni egy ilyen oldalon. Aki hasonlót készít, bátran büszkélkedhet vele: ez már valóban művészet.

Előnyei: művészi, mérhetetlenül professzionális
Hátrányai: az információközlést nehezíti, grafikai tudást igényel, időigényes

A felsoroltakon kívül nagyon sok egyéb stratégia létezik (színvilágban való egyeztetés, átlós egyeztetés stb.), számunkra viszont a fentiek a legérdekesebbek. Vállalkozások számára az oszlop szerinti egyeztetés az egyik legjobb döntés, személyes oldalaknál viszont csupán arra figyelj, hogy neked tetsszen, amit csinálsz.

 

Comments

Megosztás
István Jakab

István Jakab További írások.

Ex Creative Director