fbpx

Discover Digital Trends

Our Blog

Közösségi média trendek 2020-ra


affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog social media trends 2020

 

Enyhe kifejezéssel élnénk, ha azt mondanánk, hogy az emberek sok időt töltenek a közösségi médián. Manapság a social media életünk hatalmas részévé vált, miközben folyamatosan változik, így a jövőjére vonatkozó előrejelzésekkel foglalkozni mindig szórakoztató dolog. Tehát lássuk, milyen irányba haladnak a dolgok itt, a következő évtized küszöbén.

Ideiglenes tartalom

Azaz történetek. Rövidek, vonzók és függőséget okoznak. Mivel a történetek tartalma eltűnik 24 órán belül, a marketingesek kihasználhatják a FOMO (Fear Of Missing Out), azaz a lemaradás, kimaradás félelmének érzését.

Lájkok eltűnése az Instagramról?

Az egyik fő változás 2020-ban az annak a lehetősége, hogy az Instagram eltávolítsa a hozzászólások alatti lájk funkciót. Az emögött álló logika állítólag az, hogy a lájkok meghatározzák az ember társadalmi értékét, és az efféle elismerésre való várakozás káros az emberek mentális egészségére. A szkeptikusok szerint viszont azért van, mert az influenszerekhez befolyó óriási pénzösszegekből semmi sem megy az Instagramnak. A lájk funkció nélkül a márkák nem lesznek képesek olyan egyszerűen mérni kampányaik közvetlen hatását, mint most. Ez arra ösztönözhet őket, hogy fektessenek inkább az Instagram hirdetésekbe. Mindkét magyarázat megállja a helyét, tehát majd kiderül.

Vásárlás a közösségi médiában

Ez a trend nagyjából idén alakult ki, és valószínűleg tovább fog növekedni. Óriási lehetőséget ad arra, hogy a vásárlók egy platformon belül vásárolhassanak valamit, anélkül, hogy azt el kellene hagyniuk ennek érdekében.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog social media trends 2020

 

Kiterjesztett valóság (AR)

A kiterjesztett valóság átalakítja a mi valóságunkat azáltal, hogy digitális elemeket ad hozzá, és megváltoztatja a dolgok valódi kinézetét. Az AR felhasználásának számos módja van, de használatát eddig a technológiai korlátok és/vagy költségek határozták meg. Például az Instagram AR-t használ bizonyos szűrőiben: amikor hozzáadunk az arcunkhoz egy vörös orrot vagy nyuszi füleket. A brandek azonban kihasználhatják az AR tulajdonságait azáltal, hogy lehetővé teszik az ügyfeleknek, hogy először virtuálisan kipróbálják termékeiket: smink, ruházat, ékszer, akár bútor (lásd az Ikea alkalmazást).

Vevőszolgálat

Az utóbbi években egyre több az ügyfél, aki a közösségi médián keresztül próbál kapcsolatba lépni a márkákkal, hisz ez az egyik legközvetlenebb módszer. Így lett belőle az egyik legfontosabb ügyfélszolgálati csatorna. És ezzel el is jutottunk a következő trendhez…

Chatbotok

Lassan lejárnak azok az idők, mikor a chatbotok csak előre megírt válaszokat tudtak generálni a klienseknek a márkák által leggyakoribbként elkönyvelt kérdésekre. Az algoritmusok folyamatosan javítják a chatbotok hatékonyságát azáltal, hogy „megértik”, mit írnak nekik a felhasználók. Ráadásul a chatbotok képesek egyidejűleg több embernek is válaszolni, amit az ügyfélszolgálati csapatok nem tudnak.

Felhasználók által generált tartalom

Ez nem új trend, de egyre nagyobb teret nyer. A felhasználó által létrehozott tartalom ingyenes, és sokkal hitelesebb, mint a márkák által létrehozott. Segíthet abban, hogy egy brand megbízhatóbbnak tűnjön, és csodákat művelhet az imázsával. Mindenképp próbáljátok ki!

A közösségi média egy dinamikus és versenyképes tér, és reméljük, hogy ezek a trendek segíthetnek a közösségi média marketingtervnek a lehető leghatékonyabb kidolgozásában.

Comments

Üzlet a közösségi média "vadkeletén" – avagy mi a Ti(k)Tok?
A brief: miért a legfontosabb dokumentum egy projekt keretén belül?

Related Articles