Néhány LinkedIn tipp

acebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


A LinkedIn messze a legjobb B2B marketing eszköz jelenleg az interneten. Ha együttműködéseket keresel, kapcsolatokat szeretnél létesíteni, tanulni szeretnél vagy tanácsokat szerezni, esetleg osztogatni a szakmádon belül, akkor a LinkedIn a megfelelő hely.

Ha már egy ideje a platformon vagy, akkor tudod, hogy nagyszerű lehetőségeket kínál önmagad és vállalkozásod növeléséhez, de ha kezdőként szimatolgatsz körülötte, akkor a navigálás kissé bonyolult lehet.

Ezért összeállítottunk néhány tippet, amelyek segíthetnek minél jobban kihasználni a platformot.

1. Készíts magadnak egy csúcsminőségű profilt

Profilodat ne kezeld önéletrajzként, hanem használd arra, hogy valóban szólítsd meg a célközönségedet. Először is tölts fel egy jó minőségű, professzionális portré fotót magadról. Ez növeli a hitelességed és tudatja közönségeddel, hogy érdekel a saját szakmai imázsod. Ne felejtsd el mindenki számára láthatóvá, azaz publikussá tenni. Legyen a profilod mindig aktuális, ezért törölj minden olyan információt, mely elavult és nem releváns, majd ellenőrizd, hogy minden helyes legyen. Adj hozzá egy érdekes címsort (headline) és összegzést: ez az első, amit az emberek elolvasnak, tehát használd ki azt a 2120 karaktert! Légy eredeti és kreatív, ugyanakkor tiszta és informatív is, hozzáadva találó kulcsszavakat, hogy mások könnyebben megtalálhassanak.

2. Azonosítsd be a közönséged

Kerüld MINDENKI bejelölését. A LinkedIn profilod szakmai hálozatként kellene működjön, és egy olyan hely kellene legyen, ahol kapcsolatba léphetsz más hasonló szakemberekkel. Mielőtt kapcsolatba lépnél bárkivel, tedd fel magadnak a következő kérdést: kivel szeretnél beszélgetést folytatni? És ami a legfontosabb: gondold át, miért kellene nekik kapcsolatba lépniük veled? Csatlakozz az érdeklődési körödön belüli csoportokhoz, majd kezdeményezz és vegyél részt beszélgetésekben, hogy tudd növelni a láthatóságodat.

acebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


3. Lépj kapcsolatba hasonló gondolkodású szakemberekkel

Ha azt akarod, hogy az emberek komolyan vegyenek a platformon belül, akkor aktívnak kell lenned. Ez azt jelenti, hogy NAPONTA kommentelj, lájkolj és osszál meg tartalmat. És ez még mindig nem elég: a hozzászólásaidnak átgondoltaknak kell lenniük, azaz olyanoknak amelyek beszélgetéseket kezdeményeznek vagy folytatnak. Légy nagylelkű az ajánlásaiddal, valamint a mások tartalmainak megosztásával és lájkolásával. De kerüld az általánosságot. Hozzászólásodban ne csak egy “nagyszerű tartalom” legyen; mutasd meg mindenkinek, hogy vannak eredeti gondolataid a tartalommal kapcsolatban.

4. Hozz létre egy olyan hálózatot, amely a saját aktivitásodhoz kapcsolódik

Az egyik bevált taktika a 2. fokozatú kapcsolatok megcélzása nagyon specifikus titulusok vagy az iparághoz tartozó kulcsszavak alapján. Vegyük például a „nonprofit marketing” kifejezést, amelynek több mint 800 000 keresési eredménye van, ha csak a személyes felhasználókat vesszök. A szűrő gombra kattintva szűkíthetjük a találatokat. Ha például van egy befolyásos 1. fokozatú kapcsolatunk, próbálkozzunk a “connections of” szűrővel. Ez nagyon számíthat annak eldöntésében, hogy az illető elfogadja-e vagy sem a kérésünket.

És végül…

5. Ellenőrizd LinkedIn SSI-jét (Social Selling Index)

Ez a mutató egy napi pillanatkép a profilod erősségéről, összehasonlítva az iparág többi szereplőjével és a hálózatodban levőkkel. A 4 szín a professzionális brand létrehozását, a megfelelő emberekkel való kapcsolatteremtést, a hozzájárulásodat (ez a legfontosabb) és a kapcsolatok kiépítését jelzi. Keresd meg a profilod legnagyobb gyengeségeit, és folyamatosan törekedj, hogy maximális pontszámot érj el.

acebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

Comments

Megosztás