Pinterest TEDD-NE TEDD

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Kezdjük az elején: mi is az a Pinterest? Biztos sokan tudjátok, hogy a Pinterest egy közösségi hálózat és alkalmazás, amelyet 2010-ben indítottak képmegosztás és tartalomszervezés céljából. Nagyon jól használható digitális könyvtárként, mivel lehetővé teszi a tartalom különböző kategóriákba rendezését, úgynevezett táblák (Boards) segítségével.

A név a pin + interest (érdeklődés) kombinációjából származik, és egy parafa táblát utánoz, amelyet általában az interneten található képek vagy dokumentumok rögzítésére használunk.

Szóval mire is jó? A Pinterest használatának többféle módja van, de légy óvatos: bármelyiket is választanád, azonnal beszippant és könnyen eltévedhetsz a pinek és táblák óceánjában. Hidd el, tapasztalatból beszélünk… *sóhaj*

Íme a platform fő felhasználási lehetőségei:

  • Az első és legfontosabb: inspiráció-forrás. A Pinterest több ezer fényképet, dizájnt, infografikát stb. tárol. Bármilyen érdeklődési körben találsz tartalmat.
  • Tökéletes platform ötleteid rendszerezéséhez. Ha szeretnéd az összes leletedet és ötletedet egyetlen hálózaton belül tárolni, akkor számodra a Pinterest a tökéletes hely. Különböző táblák segítségével rendszerezheted őket a könnyű hozzáférés érdekében.
  • Készíthetsz termékkatalógust. Ez akkor hasznos, ha van online vagy fizikai áruházad. Használd ki a Pinterest által nyújtott lehetőségeket, készíts egy-egy pint az összes termékeddel és voilà, meg is van a katalógus.
  • Készíthetsz saját brandet. Bemutatva azt hogy ki vagy és mit szeretsz, fokozatosan létrehozhatsz egy személyes márkát ugyanúgy, ahogyan ezt más közösségi hálózatokon is teszed.
  • Tökéletes módja a weboldalad forgalmának növelésére. A pinekre kattintva, ezek általában egy adott linkre vezetnek. Ily módon a platformon keresztül a forgalom átirányítható a weboldaladra. 

És végül, de nem utolsósorban: szórakoztató. De most komolyan! Bejelentkezni a Pinterestre és böngészni az összes pint és táblát annyira izgalmas!

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Most, hogy tisztában vagy a Pinterest különböző felhasználási módjaival, nézzük meg, mit ajánlott és mit nem ajánlott tenni a platform használatakor.

TEDD: használd ugyanazt a felhasználónevet és profilképet, mint más közösségi platformon. Azok az emberek, akik már ismernek, könnyebben rád fognak találni.

NE felejts el átállni üzleti profilra. Ugyanúgy, mint más közösségi médiaplatformok esetében, ez lehetővé teszi az összes statisztika megtekintését a Pinterest Analytics segítségével. Követni tudod majd a stratégiád fejlődését és lehetővé teszi a Pinterest hirdetések létrehozását.

TEDD: töltsd ki megfelelően a profilodat. Nem győzzük eleget hangsúlyozni minden közösségi médiaplatform esetében: mielőtt belájkolják vagy elkezdik követni az oldalad, az emberek először átnézik a profilodat, tehát ellenőrizd le, hogy teljes-e.

TEDD: a beállításoknál kapcsold össze a Pinterest-et a Facebook, Twitter, Google és Yahoo fiókjaiddal, majd ezeken keresztül követhetedl az ismerőseidet. Mivel már ismernek, nagy valószínűséggel vissza fognak követni, ezáltal gyorsan növelheted a követőid számát.

NE felejtsd el megosztani, kedvelni és hozzászólni mások pinjeihez. Ez segít kapcsolatot teremteni más felhasználókkal, és segít abban, hogy mások is felfigyeljenek rád.

NE csak oszd mások pinjeit, hanem próbálj meg létrehozni eredeti tartalmat is. Valóban, a legegyszerűbb dolog más emberek pinjeit repinelni, de függetlenül attól, hogy mire használod a Pinterest-et, törekedj eredeti pinek létrehozására is, valamint pinelj inkább eredeti forrásokból. Ne feledd, mindannyian szeretjük az eredeti ötleteket!

TEDD: oszd meg pinjeidet mindegyik általad használt közösségi médiaplatformon. Azáltal, hogy a pinjeidet megosztod például a Facebookon és az Instagramon növelni fogod a Pinterest profilod forgalmát, és mindig emlékeztetni fogod a barátaidat és követőidet, hogy van egy Pinterest oldalad is.

NE felejtsd el, miért Pinterest-elnek az emberek. Tedd fel magadnak a következő kérdést: „Milyen pinnelői problémákat tudok megoldani?”. És azáltal, hogy a pinjeid segítségével megoldod a felhasználók problémáit, sokkal nagyobb az esélye annak, hogy egyre több követőt szerzel.

TEDD: pinneléskor használd ki a leírás nyújtotta lehetőségeket. Először is, a fotónak adj valami releváns nevet. Ha a képnek valami „img746$#%” elnevezést adsz, akkor a Pinterest valószínűleg spamnek fogja tekinteni és kevesebb emberhez juttatja majd el. Tehát hagyd, hogy a név tükrözze a pin tartalmát. Másodszor, használj sok releváns kulcsszót a leírásban. Az első 50 karakter jelenik meg általában a hírcsatornákban, de a többi 450 ugyanolyan fontos!

NE felejtsd el a pinek vizuális tulajdonságait! Használj csakis jó minőségű képeket! Az Instagrammal ellentétben használhatsz ingyenes online stock fotókat is, de mindig jobb, ha saját készítésűek. Használj természetes megvilágítást, élénk és világos színeket és készíts természetesnek tűnő fényképeket. Senki sem szereti a hamis kinézetű fotókat. Javasoljuk, hogy írj rá szöveget is, a Canva-nak vannak kifejezetten Pinterest-re kialakított sablonjai (735 x 1102 px).

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

Comments

Megosztás