Rövid Instagram hashtag útmutató

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


A „hashtag” a metaadat egyik formája, amely egy szóból vagy kifejezésből áll, amely elé hash jelet (#) tesznek. A hashtageket gyakran használják a közösségi hálókon, hogy azonosítsák, kategorizálják az érdeklődési köröket, „topikokat”, illetve megkönnyítsék a kulcsszavak szerinti kutatást. (wikipedia.org)

Ennek fényében, ha megfelelő Instagram cimkéket adunk hozzá a bejegyzéseinkhez, akkor valószínűleg nagyobb aktivitást fogunk tapasztalni, mintha ezek nem lennék. Miért? Mert az Instagram úgy van beállítva, hogy egy ráccsal (#) ellátott kulcsszó használata egy olyan hivatkozást hoz létre, mely ugyanazzal a szóval megjelölt képek, videók és történetek gyűjteményéhez vezet.

A statisztikák azt mutatják, hogy legalább egy Instagram hashtaggel rendelkező bejegyzés átlagosan 12,6% -kal nagyobb aktivitást váltanak ki az emberekből, mint azok, amelyeknek egy hashtagjük sincs. Ez azt jelenti, hogy valóban érdemes kigondolni egy hashtag stratégiáját a brandünk számára, ha a profilunkat növelni szeretnénk.

Íme egy rövid útmutató, amely segítségével több követőt szerezhetünk, javíthatjuk az oldalunkon jelenlévő aktivitást és létrehozhatunk egy közösséget a brandünk körül.

Használjunk releváns, célzott hashtageket a bejegyzéseinkben és a történeteiben. Ha a legnépszerűbb Instagram hashtageket használjuk, amelyek már több milliószor lettek használva, akkor valószínűleg a tartalmunk elvesztődik a bejegyzések óceánjában. Ehelyett keressünk és használjunk ritkább hashtageket, amelyek valóban aktív közönséggel rendelkeznek, és amelyek relevánsak a brandünkre nézve. Ezek felkeresésének legjobb módja az, hogy nézzünk utána, melyek azok a cimkék, amelyeket a céközönségünk, a konkurencia és a piacvezetők használnak.

Találjunk ki saját hashtageket. Használhatunk brand cimkéket (egyedi,, brandünkhöz kötődő hashtagek), közösségi cimkéket (szélesebb körű, sokkal kevésbé fókuszált hashtagek) vagy kampány cimkéket (rövid távú és meghatározott kampányokhoz kötődő hashtagek). Mindezek segítik a közönséggel való kapcsolatteremtést és profil követőinek növelését.

Adjunk hozzá kattintható hashtageket a Instagram Bemutatkozásunkhoz. Így sokkal egyszerűbb létrehozni egy olyan Bemutatkozást, mely weboldal látogatásokat eredményes és sokkal funkcionálisabbá teszi a bemutatkozást – használhatunk hashtageket bármire, kezdve az Instagram közösségünk népszerűsítésétől a brand tartalom kiemelésén át az Instagram kampányok bejelentéséig.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Adjunk hozzá hashtageket a Instagram történeteinkhez.
Beírhatjuk a hashtageket a szöveges eszközzel (akár 10 is beilleszthető a történetekbe), vagy használhatjuk a hashtag matricát egy kiemelt hashtag hozzáadásához. A szokásos bejegyzésekhez hasonlóan, amikor hashtaget adunk hozzá egy Instagram-sztorihoz, ez kereshetővé válik. Ez azt jelenti, hogy bárki, aki erre a hashtagre rákeres az Instagramon, láthatja a történetünk!

Kövessünk hashtageket. Ugyanúgy működik, mint egy felhasználói profil követése. Ha találunk egy hashtaget, amelyet követni szeretnénk, egyszerűen nyissuk meg a hashtag oldalt, és nyomjuk meg a Követem gombot. Mekkora előnyt jelent ez a brandünk számára, nem igaz? Például, ha van egy brand hashtagünk, akkor meghívhatjuk követőinket, hogy kövessék az egyedi hashtaget is. Ez azt jelenti, hogy tartalmunk kétszer megjelenhet a követőink hírcsatornájában – egyszer, mert követik a profilunk, másodszor pedig mert követik a hashtaget is. Ez megduplázza az elérést!

Tartsuk szemmel a hashtag-trendeket és a közösségi média különleges napjait. Az aktuális események (#SummerFestivals), a közösségi média trendei (#ThrowbackThursday) és az emléknapok (#InternationalYouthDay) mindegyike óriási forgalmat eredményez.

Kövessük nyomon hashtagjeink sikerét a Bejegyzés Elemzések (Post Insights) segítségével. Ez a szolgáltatás csak üzleti fiókoknál működik. Lehetőséget ad arra, hogy ellenőrizzük, hogy a használt hashtagek mennyire hatékonyak ami a több megjelenítést (vagy hozzászólást) illeti! Ez jelzi, hogy megfelelő hashtageket választottunk-e vagy sem.

A hozzáféréshez csak nyissunk meg egy bejegyzést és nyomjuk meg a kép alatti Elemzések megtekintése (View Insights) szöveget. Húzzuk felfelé, hogy megtekinthessük a bejegyzésre vonatkozó összes statisztikát, beleértve a hashtagekből származó megjelenítések számát is.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Ezen adatok nyomon követésével megtudhatjuk, mely hashtagek a leghatékonyabbak az elérés javítása érdekében.

Mikor használjunk hashtageket? Amilyen gyakran csak lehet!

Hány hashtaget kell használni? Egy bejegyzésnél felhasználható hashtagek maximális száma 30. Ennek ellenére, csakis tőlünk függ hányat használunk. A legjobb, ha addig kísérletezünk ezzel a számmal, míg meg nem találjuk azt ami számunkra igazán működik.

És végül, de nem utolsó sorban: NE használjuk hónapokig ugyanazokat a hashtageket. Ha ugyanazokat a hashtageket használjuk hosszabb ideig, akkor az Instagram azt fogja hinni, hogy irrelevánsak és spamnek fogja őket tekinteni. Tehát tartsuk mindig frissen hashtagjeinkett és legyen mindig kéznél több különböző szett, ezáltal elkerülve az aktivitás csökkenését.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

Comments

Megosztás