TEDD – NE TEDD tippek egy sikeres Facebook oldalhoz

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Azt már tudod, hogy vállalkozásod növekedésében milyen fontos szerepet játszhat a Facebook. Tudatában van annak, hogy a platformnak több mint 1 milliárd napi aktív felhasználója van. És igen, segíthet új ügyfeleket találni. Viszont a tulajdonképpeni Facebook marketing az egy egészen más történet.

Összeírtunk néhány fontos tippet ahhoz, hogy az eredmény valóban érezhető, az életed pedig sokkal könnyebb legyen:

TEDD: profilképként használj könnyen felismerhető fotót – ez különböző méretekben fog mejelenni, így egyértelműnek és felismerhetőnek kell lennie. (mi javasoljuk például a brand logójának használatát)

TEDD: használj reprezentatív borítóképet – vigyázat a létrehozásnál, alőbb olvasd el a borítóképpel kapcsolatos bejegyzésünket (link), hogy tudd tökéletesen beállítani a méretét úgy számítógépre, mint mobilra.

NE hagyd üresen a Névjegyet, Leírást és az egyéb hasznos részeket – itt az esélyed, hogy elmondd ki vagy és mit csinálsz.

NE használd a Facebook oldalad a termékek/szolgáltatások túlreklámozására. Osszál meg hasznos linkeket is. Járulj hozzá a követőid oktatásához, ne csak a termékeidet reklámozd.

TEDD: használd a Facebook oldalad annak érdekében, hogy a branded köré építhess egy bizonyos közösséget és tudatosságot generálj. Kapcsolatokat építesz, nem pedig befektetőknek tartasz kiselőadást.

NE: túlozz a hashtag-ekkel. Ez nem az Instagram. Tippünk: használ max. két hashtag-et.

TEDD: Vállalj felelősséget, és válaszolj gyorsan és barátságosan minden olyan fogyasztónak, aki a Facebookon panaszkodik a szolgáltatásod/termékeddel kapcsolatban. Mindenképp plusz pontnak számít, ha a felhasználók látják és tapasztalják az odafigyelésed.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


NE
beszélj politikáról vagy vallásról. Véleményed az lehet, természetesen. De elveszítheted potenciális ügyfeleidnek több mint felét, ha politikai vagy vallási kérdésekkel foglalkozol. Tehát válogasd meg a szavaid.

TEDD: Gyárts olyan tartalmat, amely arra ösztönzi az embereket, hogy kedveljék, osszák és szóljanak hozzá, ezáltal organikus forgalmat generálva.

TEDD: kérdezz és kérj visszajelzést. A Facebook oldalak leghatásosabbnak bizonyuló bejegyzései általában kérdést tartalmaznak. Kérdezz gyakran, és figyelj arra, hogy mit mondanak a felhasználók.

NE félj tesztelni a közönséged. Próbálj naponta vagy kétnaponta posztolni, hogy lásd hogyan reagálnak az emberek. Az elemzők szerint hétköznap a legjobb délután 1 és 4 óra között, hétvégén pedig délután 1 és 2 óra között posztolni.

TEDD: oszd meg mások tartalmát, nem szégyen. De NE lopj. Mindig ismerd el mások munkáját.

TEDD: posztolj fényképes vagy grafikát tartalmazó bejegyzéseket. A Facebook sokkal jobban szereti és jobban fogja támogatni ezeket.

TEDD: próbáld ki a Facebook hirdetéseket (Ads). A saját marketingbe való befektetés mindig jó ötlet. Futtass reklámokat: kínálj fel különleges akciókat, kuponok és ideiglenes ajánlatok.

NE írj helytelenül. Ügyeljen arra, hogy a bejegyzéseid ne tartalmazzanak nyelvtani hibákat vagy elírt szavakat. A fogyasztóid nem fog megbocsátani!

TEDD: Használd a Facebook Elemzéseket (Insights), hogy megtudd, mit csináltál jól, és mit kevésbé. A tartalom bizonyos jellemzőinek megváltoztatása néha jó ötletnek bizonyulhat.

NE használj botokat. A Facebook blokkolni fog, vagy egyszerűen leredukálja a célközönséged.

TEDD: oszd meg barátaiddal a üzleti oldalad. Remek vagy és barátaidnak támogatniuk kell.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

Comments

Megosztás