TEDD – NE TEDD tippek egy sikeres Instagram oldalhoz

Instagram. Mi jut eszedbe e szó hallatán? A mi szemeink előtt elkezdenek pörögni a gyönyörű képek és szebbnél szebb felhasználói profilok. De az évek során jócskán átalakult és most már sokkal több, mint egy szép közösségi média platform: az Instagram-marketing ma már valóság.

Kíváncsi vagy, hogy mit tehetnél a brandedért az Instagram segítségével? Íme néhány tipp, amely segíthet:

TEDD: Posztolj rendszeresen. Mint minden közösségi hálózat esetében, a siker kulcsa a következetesség. A bejegyzések pontos száma függ attól, hogy mennyi a mondanivalód. Jobb, ha kevesebb újdonságot teszel közzé szuper képekkel és videókkal, mint egy nagyobb mennyiséget, amely nem ragadja meg a közönséged figyelmét. Ettől függetlenül, a felmérések szerint, azok a brandek érik el a legjobb eredményt Instagram marketing tevékenységükkel, amelyeknek naponta 2 – 10 bejegyzésük van.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

 

TEDD: Lépj kapcsolatba a követőiddel. A közösségi média nem csak az önkifejezésről szól, hanem a barátokkal, családdal, rajongókkal stb. való interakcióról is. Éreztesd a követőiddel, hogy érdekel a véleményük: lájkolj, kövess, szólj hozzá, csinálj bármit ami tudtukra adja, hogy fontosak.

NE nyomkodd a Követem, majd Követés leállítása, majd megint Követem, majd Követés leállítása gombot. Ki nem zsong be egy új követőtől? De ne próbáld kézzel lábbal felhívni magadra a figyelmet. Ez a kísérteties follow / unfollow ciklus nagyon idegesítő. Egyszerűen Kövesd és a továbbiakat bízd csak az Instagramra.

TEDD: Cimkézz! Nagyszerű módja annak, hogy más brandekkel és emberekkel lépj kapcsolatba. A címkézésnek két típusa van: a profilok címkézése magában a fotóban vagy a képszövegben. Ha úgy döntesz, hogy a képszöveget választod, a profil neve megjelenik anélkül, hogy az embereknek rá kellene kattintaniuk a tartalomra. Azonban a fotón levő cimkézés hozzáadja a tartalmat a profil képtárához, ez lehetővé téve azt, hogy azok is lássák, akik az adott profilt követik, de a tiedet nem.

NE prédikálj, hanem mesélj. Soha ne veszítsd szem elől, hogy ez a közösségi háló egy „vizuális inspiráció platform”. Légy elbeszélő, nyújts ‘mikro-meséket’ a leírásaid, videóid, történeteid és profilod segítségével.

TEDD: Vond be fogyasztóidat a tartalom létrehozásába. A marketing szakemberek szerint, a felhasználók által létrehozott tartalom (UGC) az Instagram Szent Grálja. Hiteles és márkahűséget mutat, szóval használd ki! Hozz létre egy egyedi hashtaget, kérd meg követőid, hogy tegyenek közzé egy fényképet ezzel a cimkével, majd oszd meg kedvenceidet a branded profilján. Így a rajongók szorosabb kapcsolatot alakíthatnak ki a brandeddel.

TEDD: Használd ki az Instagram Story és Instagram Live funkciókat. A sztorik és élő videók nagyszerű lehetőséget nyújtanak arra, hogy olyan felhasználók hírfolyamán megjelenj, akik még nem, de valószínűleg kellene kövessenek. Emellett kiváló alternatíva arra, hogy követőinknek betekintést nyújthassunk a mindennapjainkba anélkül, hogy elrontanánk a fantasztikus Instagram-profilunkat.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

 

NE használd az Instagramot csak reklámozásra. Bánj nagyon óvatosan a termékek túlzott népszerűsítésével. Az Instagram felhasználók gyönyörű, egyedi képeket keresnek, nem a piacon vannak. Légy kreatív! Ha használod az Instagram hirdetéseket (a platform hivatalos fizetett hirdetéseit), tegyél róla, hogy tartalma a célközönségednek szóljon, de továbbra is természetesnek tűnjön.

TEDD: Fektess kiváló minőségű fotókba. Az Instagram egy vizuális platform, tehát a képek kulcsszerepet játszanak a történeted elmesélésében. Hitelesnek és eredetinek kell lenniük. Az Instagram nem a stock fotók helye!

TEDD: Használj videókat. Fedezd fel az Instagram video formátumok teljes választékát. Minden negyedik fogyasztó elveszíti érdeklődését egy brand iránt, ha az nem használ videókat. Videó segítségével rögzíthetsz bármi érdekességet, amely a brandhez kapcsolódik. A 60 másodperces korlát lehetővé teszi, hogy szórakoztató és informatív tartalmat közölj anélkül, hogy elveszítenéd a néző érdeklődését. Ne feledd: akárcsak a fotóknál, számít a minőség!

TEDD: Használj videó feliratot és closed caption feliratozási technikát. A kutatások azt mutatják, hogy egy videó feliratozás 12%-kal növeli a videó átlagos megtekintési idejét, mivel sok felhasználó úgy dönt, hogy hang nélkül nézi meg. Felirat nélkül a videónak esélyt sem adsz.

NE vidd túlzásba az emojikat, inkább használd őket hatékonyan. Ne felejtsd el, hogy rájuk lehet keresni – a felhasználók felkereshetnek olyan posztokat, amelyek konkrét hangulatjeleket tartalmaznak. Ennek ellenére elengedhetetlen kidolgozni egy stratégiát arra, hogy egyáltalán használjuk-e ezeket és ha igen, hogyan anélkül, hogy túl informálisnak tűnjünk.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

 

TEDD: Irányítsd az embereket a branded Bemutatkozásához (Bio). A Bio segítségével elmondhatod nekik, hova menjenek és mit tegyenek. A rendelkezésedre álló 150 karaktert használva irányíthatod és cselekvésre ösztönözheted őket. Az Instagram és a többi közösségi platform közötti fő különbség az, hogy az előbbi nem engedélyezi a hivatkozások jelenlétét a hozzászólásokban vagy a képleírásokban. Ennek eredményeként a Bemutatkozásban szerepelő link az egyetlen esélye arra, hogy az emberek átkattintsanak a weboldaladra. Hívd fel a felhasználók figyelmét egy fénykép posztolásával, majd irányítsd át őket a bio linkjére. A hivatkozást megváltoztathatod amilyen gyakran csak akarod.

NE feledd lecsekkolni a profilod Elemzéseit (Insights). Fontos adatokat tudhatsz meg a profilodon levő aktivitásról, a közönségedről és a tartalmad hatásköréről. Az interneten találsz ingyenes elemző aplikációkat is, melyek segítségével nyomon követheted a mutatóidat és elemezheted az elért eredményeket. Ne feledd, bármit is használnál, ez a siker kulcsa.

TEDD: Adj esélyt a GIFeknek. Ismerjük be: nagyon mókásak. Ráadásul az Instagramot is inspirálták abban, hogy ágyazzon be egy saját GIF-készítő funkciót: a Boomerangot. Nagyon népszerű a fiatalabb generáció körében, úgyhogy próbáld ki.

TEDD: Szórakozz vele. Elvégre a közösségi média jókedvre kellene derítsen. Egyikünknem sem tökéletes az élete, és bár az Instagram segítségével a legjobb pillanatokat emeljük ki, mindannyian szeretnénk tudni, hogy emberből vagy. Légy rokonszenves; a tartalmat így még vonzóbbá tudod tenni a követőid számára.

Talán észrevetted, hogy a tippek között nem említettük meg a hashtagek használatának. Ezeket szándékosan hagytuk ki, mivel külön bejegyzést szentelünk majd nekik. A folytatás következik…

Comments

Megosztás