fbpx

Discover Digital Trends

Our Blog

Üzlet a közösségi média “vadkeletén” – avagy mi a Ti(k)Tok?


affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog tiktok


Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a fiatalok virtuális játszótere, a TikTok. A közösségi média appok elit csapatának új tagja potenciális kihívója az Instagramnak, és legutóbb szép számokat ért el a felhasználóbázis tekintetében. Versenyképességét az is bizonyítja, hogy az Instagram a TikTok funkcióit vezeti be.

A közösségi média “vadkelete”

A TikTok 2018-ban jött létre a 2016-ban megjelent Douyin és a 2017-ben felvásárolt Musical.ly fúziójaként Kínában.  A mögötte álló cég a ByteDance most a világ legértékesebb startupja, értéke 78 milliárd dollár. Az iOS-re és Androidra egyaránt letölthető app a Snapchat, Spotify,Vine és Twitch gyermeke. Több féle megnevezéssel illetik, de számomra a legreprezentatívabb  a közösségi média “vadkelete” kifejezés.

Érdekességek, bűvös számok és statisztikák

  • Jelenleg 155 országban érhető el, 2019 októberében elérte a havi 800 millió aktív felhasználót.
  • Kínában a TikTok továbbra is Douyin néven fut, 500 millió kínai felhsználója van.
  • Demográfialilag vizsgálva a felhasználók 50 százaléka 34 évesnél fiatalabb, 26 százaléka 18-24 év közötti, a szebbik nem pedig felülreprezentált (60 százalék).
  • A felhasználók 90 százaléka naponta többször is megnyitja az alkalmazást.
  • A felületen töltött idő átlag/nap 52 perc, Facebook esetében 58 perc, Instagramnál 53 perc, Snapchatnél 49,5.
  • A tartalom legnagyobb része 15 másodperces vagy annál rövidebb videó, de a videóklipek akár 60 másodperc hosszúak is lehetnek.
  • Egy virtuális ajándék ára 0,5 és 50 dollár között mozog, ez visszaváltható igazi pénzre, azok kapják akik tartalma a legérdekesebb.
  • 140 karakterbe kell beleférjen a videóleírás és a hashtagek.
  • A pro fiók beállítása által, 7 nap múlva megtudod hány videómegtekintésből lesz követőd.

A fiatalok körében kis híján a TikTok az első számú közösségi oldal, ezért egyre több influencer jelenik meg a felületen, hogy kommunikáljon rajongóival. A fiatalok a kedvenc TikTok videósaikat már könnyebben megjegyzik mint a híres színészeket, ezért fontos (ahogy azt Gary Vaynerchuk is számos beszédében kihangsúlyozza), hogy minél hamarabb jelen legyünk a felületen, hogy a fiatalok megismerhessenek, felfigyelhessenek ránk. A TikTok egy ideális marketing csatorna a Z-generáció elérése szempontjából.

social media ranking 2020

Forrás: Hootsuite/We Are Social

Most következzen néhány hasznos információ, hogy miért fontos, illetve hogyan alkalmazzuk a TikTokot a bizniszben.

Tinik játszótere mint céltábla

A felhasználók rövid videókat készítenek, amelyben tátognak valamilyen zeneszámra (ajakmímelés) vagy hanganyagra. Elláthatják videóikat effektekkel, filtereket használhatnak.  Az alkalmazás előnye, hogy rendkívüli gyorsasággal nagy közönségnek tudunk közvetíteni, egybeolvasztva a szórakoztatást az informálással. Példa rá Mike Sherrard, akinek a Youtubon ugyanazon idő alatt pár száz, Instagramon pár ezer, viszont TikTokon 140.000 nézettsége volt ugyanarra a tartalomra.

Influencerek bevonása

Marketing szempontjából az egyik leghatékonyabb út az influencereken keresztül történik. E tekintetben a márkatulajdonos meg kell győzze az influencert, hogy az rövid videóin és hashtag kihívásai keresztül népszerűsítse az adott márkát. Ez a segítség kölcsönös, hiszen fenntartja és megmenti az influencer piacot.

Beporzás jelenség

Összeköthető más közösségi média felületekkel is, mint az Instagram vagy Youtube, így lehetőséged van zökkenőmentesen bevonzani a látogatottságot. Az emberek természetszerűen rá fognak kattintani a TikToknak köszönhetően a többi platformodra is. A jelenség (márka népszerűsítése) leginkább a méhecske beporzási technikájára hasonlít. Miután létrehoztuk a videót az appon, lementhető a telefonra (pl. GIF formátumba), de megoszthatjuk akár Insta sztoriba. Könnyen keverheted és találtathatod a felületeket. Régebben más felületek is jók voltak a nagy közönség elérésére, viszont mára elérték csúcspontjukat, telítődtek.

Niche megállapítás

Több niche van az appon ami a szépségipart, utazást, művészetet, fitneszt és még sok más területet illeti. A trükk, hogy kiderítsük, hogyan működik a saját niche-ünk a TikTokon.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog tiktok


Próbafelület

A felületnek alacsony a stressz faktora. Ha egy tartalmat megosztanánk Insta sztoriba vagy a felhasználói felületünkön, de izgulunk, hogy a közönség hogyan fog rá reagálni, akkor a TikTok egy jó próbafelületnek mutatkozik. Kideríthetjük mások mit szólnak hozzá, nem jár következményekkel. Egy jó mód arra, hogy láthatóvá váljunk és feltűnjünk, még inkább jelen legyünk a saját bizniszünkben.

Kényelmes közeg, természetességen alapul

Nem a tökéletességről és szépségről szól, ahogy azt az Instagramon látjuk.  Nem kell megmutatnunk a legjobb önmagunkat, a legjobb életünket. Legyünk valósak, viselkedjünk természetesen, mutassuk meg a világnak a valódi arcunkat. Érezzük jól magunkat és szórakoztassuk a közönséget.

 Határtalan kreativitás és szórakoztatás

A TikTok nem a csúcsminőségre, professzionalizmusra fekteti a hangsúlyt, hanem egy nyitottabb platform, amely rugalmasan kezeli a formai kereteket. Ahhoz, hogy sikert érjünk el eredeti tartalmakat gyártsunk, egy szabadabb és vicces hangnemben szólítsuk meg a célközönségünket. Kedvelt tartalom lehet egy vicces pillanat a kulisszák mögött vagy egy humorral pezsdített termékbemutató.

Márkás takeoverek

Ami annyit jelent, hogy egy bizonyos időre egy márka vagy influencer kezelheti egy másik márka fiókját, hogy tartalmakat osszon meg ezáltal szélesítve a célcsoportot.

Hashtagek

A hashtagek felhasználásával is promoválhatjuk tartalmainkat. Magába foglalja a videó interakciókat, kattintásokat, banner megtekintéseket.

Hashtag kihívások

Ahhoz, hogy márkádat népszerűsíteni tudd, egy olyan ötlettel és hashtaggel kell előállnod, amely érdeklődést vált ki a közönségből szívesen kapják fel.  A kihívás legnagyobb előnye, hogy az általad kreált videót a megosztók saját képükre formálva, ötleteikkel kiegészítve terjesztik tovább. Egy jó példa a kereskedelmi társaság által létrehozott kihívásra a McDonalds #bigmactiktok-ja.

Szűrők

A TikTok egyik ígéretes projektje, a saját szűrők létrehozása, amiket a felhasználók is használhatnak felvételeikhez.

Közönség aktiválás

A siker kulcsa, ha ösztönözni, aktiválni, részvételre tudjuk késztetni a közönségünket, hogy ők maguk is készítsenek tartalmakat. A kihívás egy taktika, amely által bevonhatják ismerőseiket és népszerűsítik a márka nevét. Például a Haidilao kínai vendéglő a TikTokon keresztül arra bátorította a felhasználókat, hogy hozzák létre a saját menüjüket, majd miután a vendéglő elkészítette ezt nekik, videózzák le és töltsék fel a felületre. 15.000 felhasználó élt a lehetőséggel, amiből 2.000 fel is töltötte, az össznézettség elérte az 50 milliót.

Ha korai alkalmazó szeretnél lenni, növelnéd márkád sikerességét, esetleg a leírtak felkeltették az érdeklődésedet, nyugodtan töltsd le az applikációt, kísérletezz, játssz!

Comments

Közösségi média trendek 2020-ra

Related Articles